logo-ebonus
Hledej
menu
Zdraví
Prevence
Pohyb
Relaxace
Životní styl
Video

Asistenční služba zdravotní pojišťovny

Asistenční služba zdravotní pojišťovny
8.10.2025
Víte, kam se obrátit, když vám chybí ortoped nebo zubař? S kým konzultujete správné pořadí léků? A s kým se radíte, když jste nepohybliví a nedostanete se do ordinace? S tím vším, a ještě v mnoha dalších situacích, vám pomůže asistenční služba zdravotní pojišťovny.
Autor: Jana Potužníková, František Tlapák

Nejspíš sami dobře víte, že zákon schválnosti funguje s neomylnou přesností. Když si doma zapomenete deštník, začne pršet. A když potřebujete konzultaci s lékařem, nebo se objednat ke specialistovi, vybírá si ten váš zrovna dovolenou a vy netušíte, kde najít dalšího.

Jindy byste ocenili tzv. druhý lékařský názor, když se máte například rozhodnout pro jednu možnost léčby. Nebo si ne a nemůžete vzpomenout, jestli berete své léky správně.

Jsou zkrátka momenty, kdy nepotřebujete ošetření, ale postrádáte možnost spojit se s lékařem kvůli konzultaci.

A to jsou chvíle jako stvořené pro asistenční službu vaší zdravotní pojišťovny, která v ideálním případě funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Samozřejmě ZDARMA!

Od pandemie stále užitečnější

Důležitost této formy „medicíny na dálku“ (nebo také tzv. Telemedicíny) jasně ukázala pandemie covid-19. Ordinace byly buď přetížené, nebo zavřené z důvodu nemoci lékařů nebo jejich nasazení v nemocnicích.

Mnozí pacienti ze strachu z onemocnění odsouvali své preventivní prohlídky, váhali s konzultacemi ohledně vhodných postupů léčení a nevěděli, kam se obrátit s žádostí o radu třeba kolem očkování.

Asistenční služba není Zdravotnická záchranná služba! Pokud řešíte jakoukoliv akutní situace ohrožující život, volejte rovnou linku 155, nebo 112.

Asistenční služba tu je, kdykoli potřebujete!

• Ujistí vás, že berete správné léky, že je užíváte v optimálním pořadí, nebo že nedochází k nežádoucí interakci s jinými léčivy a potravinami.

• Poradí vám ohledně očkování (například v souvislosti s chřipkovou sezónou).

• Dá vám druhý lékařský názor například v okamžiku, kdy se vám nabízí několik postupů léčby, a vy se musíte rozhodnout, který využijete.

• Poradí vám s přístupem k chronickým onemocněním.

• Zajistí vám dopravní zdravotní službu, což je skvělé zvlášť pro starší a imobilní pacienty.

• Poradí vám, jak využít preventivní a screeningové programy hrazené z veřejného zdravotního pojištění, nebo vyšetření na prevenci závažných civilizačních onemocnění. • Vyhledá pro vás praktického lékaře, gynekologa, zubaře nebo ambulantního specialistu a v případě zájmu vás k němu v nejbližším možném termínu i objedná.

Příkladem může být Asistenční služba zdravotní pojišťovny OZP. "Asistenční služba OZP vyřídila v roce 2024 přes 18 300 požadavků. To je více než 50 denně. Zhruba dvě třetiny z nich tvořilo vyhledání lékaře, nejčastěji stomatologa, praktického lékaře pro dospělé a dermatovenerologa. Ve většině případů se nám daří požadavky pojištěnců úspěšně vyřešit. Navíc většina pojištěnců je ochotná za zdravotní péčí cestovat delší vzdálenost, pokud je to nutné," říká vedoucí Asistenční služby OZP MUDr. Jana Ježková.

TIP:

Víte, že…

Telemedicína šetří čas a peníze nás všech? Vzdáleným přístupem k lékaři je možné vyřešit až třetinu případů! Je skvělým řešením pro prevenci a konzultace mimo jiné také pro obyvatele odlehlých míst, měst s nízkým počtem lékařů nebo pacienty imobilní (například právě seniory).

Telemedicína neposkytuje jen slovních konzultace, ale u některých nemocných (například u kardiaků) umí lékaři-specialisté díky chytrým technologiím snímat aktuální data svých pacientů na dálku a vyšetřit je tak skutečně v reálném čase “u nich doma”.

Související články